OEFENGROEPEN

Tensegrity® Oefengroepen zijn zelfgeorganiseerde bijeenkomsten van personen, die de wens hebben datgene wat zij tijdens classes en workshops hebben geleerd, verder te oefenen en te verdiepen. De groepen ontwikkelden zich meer dan 20 jaar geleden toen studenten van don Juan de deelnemers van Tensegrity® lessen voorstelden om samen de magische passen die ze hadden geleerd te gaan oefenen. Door dat te doen, vertelden ze op een gegeven moment, kon “een zeer nodige kinestetische consensus gecreëerd worden. Dergelijke consensus is nodig’, zeiden ze, “omdat het de intent van vrijheid van de sjamanen bekrachtigt, zonder deze te rationaliseren.”

Op dit moment zijn er meer dan 170 geregistreerde oefengroepen over de hele wereld. De groepen hebben geen benoemde leiders en elke groep deelt alleen de kosten voor de huur van de oefenruimte en een kleine contributie aan Cleargreen. Geregistreerde groepen staan vermeld op deze website www.cleargreen.com en ontvangen eens per kwartaal een nieuwsbrief. Daarnaast hebben ze toegang tot lesprogramma’s die door Cleargreen worden uitgeschreven. Deze programma’s vinden regelmatig in hun eigen stad plaats en worden begeleid door groepsleden in overleg met de instructeurs van Cleargreen.